2011-10-07, 12:48:27
Ahoj,
včerejšího dne jsem od ostravského studia Live Czech Studio obdržel email, kde jsem se setkal s nepochopením, že pro vysíláni na livechat nabízím kamery Sony EVI D30.
Zde je výtažek z obdrženého emailu:
Každopádně na fotografii na Vašich stránkách máte na fotografii pro live chat Sony Evi D30 , které se absolutně pro tuto práci nehodí. Tahle kamera Vám určitě nezajistí kvalitní a profesionální obraz. Kameru pokud sony evi tak minim. D100 ale pro studia určitě D70.
Rád bych vysvětlil absolutní nesmyslnost tohoto tvrzení.
1. Mluvit o "profesionálním obrazu" v oboru livechatu může jenom nenapravitelný optimista. Pokud se bavíme o profesionálním obrazu, tak ten jistě nebudeme točit security kamerou, ale například Beta Camem, kde minuta nekomprimovaného záznamu zabere cca 1GB místa na pevném disku. Obraz který pro potřeby livechatu vysíláme je velmi silně komprimován a zároveň je mnohdy na straně chatu ještě převzorkován do jinačího rozlišení.
V případě že mluvíme o profesionálním a kvalitním obraze v oboru livechatu - myslíme tím čistý a ostrý obraz, kde se neztrácejí snímky. Aby jsme čistého a ostrého obrazu dosáhli - potřebujeme silné světlo, kvalitně odstíněnou kabeláž a solidní střihovou kartu. Nezáleží ani tak na použité optice. Většina neduhů (šum a neostrost) odstraníme právě silným světlem. Pokud už je obraz na senzoru kamery ostrý, pak záleží na jeho transportu směrem ke střihové kartě - o to se nám postará kabel. Aby se nám při kompresi neztrácely snímky, potřebujeme silné PC. Dále stabilní a rychlý net, který nám dokáže patřičný počet snímků vyslat ven - pokud je net pomalý, sníží se odesílaný počest snímků za vteřinu ( v angličtině označovaný jako FPS) a naše pohyby začnou být neostré.
2. V případě série Sony EVI Dxxx se jedná o analogové SECURITY kamery. Jednotlivé kamery D30,100,70 si můžeme vybrat ve verzi NTSC nebo PAL. To znamená, že Sony EVI D70 nebude!!! mít rozlišení vyšší než stařičká EVI D30. Velikost obrazu je tedy stejná. Déle všechny tři kamery disponují 1,4" CCD senzorem. jelikož je senzor u všech tří sérií stejně veliký, zahřívá se tedy naprosto stejně - to znamená že všechny tři kamery mají naprosto stejný šum na senzoru. Pokavaď EVI D100 a D70 obsahuje redukci šumu, jedná se pouze o SOFTWAROVOU redukci, taková redukce se většinou maskuje potlačením určitého barevného kanálu a následným rozmáznutím nebo dopočítáním dle okolních bodů. Obě kamery používají stejnou optiku. Optiku pro firmu Sony zajišťuje firma Carl Zeiss. Pokud se koukneme na specifikaci výrobce, že kamery se liší především rychlostí ostřícího mechanizmu, rychlostí otočné hlavice a softwarovýma funkcemi. Sony EVI D30 má optický zoom 12x, novější EVI D100 10x, a nejmodernější EVI D70 18x. Rozhodně bych upozornil, že krom zoomu jsou jednotlivé přednosti mezi sériemi najdou uplatnění opravdu jen v oboru bezpečnostních agentur. Předpokládám že modelka nebude využívat funkci detekce obličeje ani funkci pro sledování a přečtení ID kartiček ani funkci pro potlačení oslnění ze světelného zdroje, kterým disponuje EVI D70.
3. Trošku mi celá záležitost připomíná jak hraní u blbých na dvorečku. A neb řídím se heslem: "Koupím to co je nejdražší a zajisté to bude to nejlepší." Popravdě bych si připadal směšně, kdybych ve studiu viděl Sony EVI D70 a room modelky by byl ověšený prostěradlama a kobercema na zdi. Otázkou je, zda ten rozdíl 20 000Kč D30 a D70 opravdu stojí za to, že modelka ve finále získá jen o 6 stupňů větší zoom. Ano, hnidopich by mohl ještě argumentovat například vyšším dynamickým rozsahem senzoru, automatickými funkcemi apod. Ale to jsou záležitosti, které kvalitu obrazu nijak zásadně neovlivní. Stačí použít špatný kabel, špatně napájet koncovku, špatně nasvítit room - to jsou věci, které se na obraze projeví 1000x víc.
4. Rozhodně ale 20 000Kč rozdíl nestojí za to, abychom zahodili naše EVI D30 a šli koupit D70. nebo nedej bože, šli makat do studia, kde mají D70 a opustili studio, kde se vysílá s D30. Je jedno zda máme 30, 100, 70 - všechny kamery jsou stejně komfortní s naprosto srovnatelnou kvalitou obrazu. Pokud studio neví cos penězi, dobrá, ať si Koupí třeba EVI HD1. Ale tvrzení, že D30 je na livechat nevhodná je absolutně nesmyslné. A popravdě řečeno, v mnoha studiích (asi tak 80%) jsou stále obyčejné VHS kamery na otočných stojanech. Nevidím v tom problém.
včerejšího dne jsem od ostravského studia Live Czech Studio obdržel email, kde jsem se setkal s nepochopením, že pro vysíláni na livechat nabízím kamery Sony EVI D30.
Zde je výtažek z obdrženého emailu:
Každopádně na fotografii na Vašich stránkách máte na fotografii pro live chat Sony Evi D30 , které se absolutně pro tuto práci nehodí. Tahle kamera Vám určitě nezajistí kvalitní a profesionální obraz. Kameru pokud sony evi tak minim. D100 ale pro studia určitě D70.
Rád bych vysvětlil absolutní nesmyslnost tohoto tvrzení.
1. Mluvit o "profesionálním obrazu" v oboru livechatu může jenom nenapravitelný optimista. Pokud se bavíme o profesionálním obrazu, tak ten jistě nebudeme točit security kamerou, ale například Beta Camem, kde minuta nekomprimovaného záznamu zabere cca 1GB místa na pevném disku. Obraz který pro potřeby livechatu vysíláme je velmi silně komprimován a zároveň je mnohdy na straně chatu ještě převzorkován do jinačího rozlišení.
V případě že mluvíme o profesionálním a kvalitním obraze v oboru livechatu - myslíme tím čistý a ostrý obraz, kde se neztrácejí snímky. Aby jsme čistého a ostrého obrazu dosáhli - potřebujeme silné světlo, kvalitně odstíněnou kabeláž a solidní střihovou kartu. Nezáleží ani tak na použité optice. Většina neduhů (šum a neostrost) odstraníme právě silným světlem. Pokud už je obraz na senzoru kamery ostrý, pak záleží na jeho transportu směrem ke střihové kartě - o to se nám postará kabel. Aby se nám při kompresi neztrácely snímky, potřebujeme silné PC. Dále stabilní a rychlý net, který nám dokáže patřičný počet snímků vyslat ven - pokud je net pomalý, sníží se odesílaný počest snímků za vteřinu ( v angličtině označovaný jako FPS) a naše pohyby začnou být neostré.
2. V případě série Sony EVI Dxxx se jedná o analogové SECURITY kamery. Jednotlivé kamery D30,100,70 si můžeme vybrat ve verzi NTSC nebo PAL. To znamená, že Sony EVI D70 nebude!!! mít rozlišení vyšší než stařičká EVI D30. Velikost obrazu je tedy stejná. Déle všechny tři kamery disponují 1,4" CCD senzorem. jelikož je senzor u všech tří sérií stejně veliký, zahřívá se tedy naprosto stejně - to znamená že všechny tři kamery mají naprosto stejný šum na senzoru. Pokavaď EVI D100 a D70 obsahuje redukci šumu, jedná se pouze o SOFTWAROVOU redukci, taková redukce se většinou maskuje potlačením určitého barevného kanálu a následným rozmáznutím nebo dopočítáním dle okolních bodů. Obě kamery používají stejnou optiku. Optiku pro firmu Sony zajišťuje firma Carl Zeiss. Pokud se koukneme na specifikaci výrobce, že kamery se liší především rychlostí ostřícího mechanizmu, rychlostí otočné hlavice a softwarovýma funkcemi. Sony EVI D30 má optický zoom 12x, novější EVI D100 10x, a nejmodernější EVI D70 18x. Rozhodně bych upozornil, že krom zoomu jsou jednotlivé přednosti mezi sériemi najdou uplatnění opravdu jen v oboru bezpečnostních agentur. Předpokládám že modelka nebude využívat funkci detekce obličeje ani funkci pro sledování a přečtení ID kartiček ani funkci pro potlačení oslnění ze světelného zdroje, kterým disponuje EVI D70.
3. Trošku mi celá záležitost připomíná jak hraní u blbých na dvorečku. A neb řídím se heslem: "Koupím to co je nejdražší a zajisté to bude to nejlepší." Popravdě bych si připadal směšně, kdybych ve studiu viděl Sony EVI D70 a room modelky by byl ověšený prostěradlama a kobercema na zdi. Otázkou je, zda ten rozdíl 20 000Kč D30 a D70 opravdu stojí za to, že modelka ve finále získá jen o 6 stupňů větší zoom. Ano, hnidopich by mohl ještě argumentovat například vyšším dynamickým rozsahem senzoru, automatickými funkcemi apod. Ale to jsou záležitosti, které kvalitu obrazu nijak zásadně neovlivní. Stačí použít špatný kabel, špatně napájet koncovku, špatně nasvítit room - to jsou věci, které se na obraze projeví 1000x víc.
4. Rozhodně ale 20 000Kč rozdíl nestojí za to, abychom zahodili naše EVI D30 a šli koupit D70. nebo nedej bože, šli makat do studia, kde mají D70 a opustili studio, kde se vysílá s D30. Je jedno zda máme 30, 100, 70 - všechny kamery jsou stejně komfortní s naprosto srovnatelnou kvalitou obrazu. Pokud studio neví cos penězi, dobrá, ať si Koupí třeba EVI HD1. Ale tvrzení, že D30 je na livechat nevhodná je absolutně nesmyslné. A popravdě řečeno, v mnoha studiích (asi tak 80%) jsou stále obyčejné VHS kamery na otočných stojanech. Nevidím v tom problém.